TEST Oleju z rzepaku i lnu (24%) o klasycznym smaku, tłoczony na zimno + PRZEPIS


źródło:globalfitpl
Witajcie.

Ostatnio miałam możliwość testowania Olej z rzepaku i lnu (24%) o klasycznym smaku, tłoczony na zimno, dzięki portalowi babyboom.pl we współpracy z firmą Global Fit. troszkę żałuję, że nie wybrałam oleju do smażenia, ale "trudno" się mówi. 

Babyroom trochę dał ciała, bo długo trzeba było czekać na jakikolwiek mail by móc zamieścić recenzję z testowania, a wg regulaminu mieliśmy 7 dni na testowanie od momentu otrzymania produktu - choć w sumie może i lepiej bo po otrzymaniu oleju miałam duże problemy zdrowotne i nie miałam czasu nawet myśleć o testowaniu (tak bym musiała odesłać olej wstanie nie naruszonym). Po mailach uczestniczek (bo na mój odpowiedzi nie dostałam) otrzymaliśmy w końcu wiadomości z linkiem do ankiety - znaczy część dostała, nie wiem jak inni.
Przechodząc do sedna sprawy. Postanowiłam zrobić wymyślną sałatkę. Mama szoku doznała jak kompletowałam zakupy do niej. ;) Przesadziłam jedynie z kukurydzą - absolutnie nie pasowała do tej sałatki. Tak więc oto mój przepis na sałatkę (zrobiłam kilka wersji, ale ostatecznie wszystko zostało wymieszane razem. ;)

Składniki:
Jarmuż
Kapusta pekińska
Kukurydza z puszki*
Ser żółty
Mozarella
Kiełki brokułu
Por
Czerwona cebula
Czerwona papryka
Zielona papryka **
Pomidorki cherry ***
Olej rzepakowo-lniany Global Fit
Olej z suszonych pomidorów
*kukurydzy nie radzę dodawać bo nie pasuje ;)
**chciałam żółtą, ale nie było
*** podejrzewam że koktajlowe byłyby lepsze ;)

Przygotowanie:
Oczywiście wszystko kroimy w drobną kostkę, cebulkę i por w plasterki i półplasterki - zależy od wielkości warzyw. Dodajemy kiełki, porwany na mniejsze kawałki jarmuż, zalewamy olejami, mieszamy i odstawiamy do lodówki by smaki się "przegryzły". I ot co cała filozofia. :)

MOJA RELACJA Z TESTU:

ze wszystkim oprócz mozarelli ;)
z żółtym serem bez jamużu, mozarelli i kukurydzy
Żałuję, że nie dodałam podprażonego na patelni siemienia lnianego - z pewnością smak byłby jeszcze bardziej niesamowity. :)
Jeżeli chodzi o sałatkę - no ta kukurydza popsuła mi cały smak choć ją uwielbiam. Inne wersje bez kukurydzy były dużo lepsze - na szczęście dużo nie dodałam więc tak już nie było czuć. (Na zdjęciach będą wszystkie wersje sałatki).
Tak naprawdę sama dokładnie nie spróbowałam, ponieważ bolał mnie brzuch tego dnia, więc spróbowałam tyle o ile.


Jeżeli chodzi o sam OLEJ jest bardzo intensywny w smaku, oczywiście jeśli ktoś lubi "lniany" posmak to na pewno olej przypadnie mu do gustu. Dla mnie trochę był jednak za mocny smak, choć pewnie z prażonymi ziarenkami skomponowałby się idealnie. Oczywiście oleju będę używać. Żałuję jeszcze, że kilka dni później nie zrobiłam tej sałatki to i mój Adam by ocenił swoimi fachowymi zmysłami (zdjęcia sałatki z jarmużem mu się podobały, ale jak sam stwierdził to za sprawą zieleni, którą Panasonic umie pięknie wyeksponować). :)







RELACJA MAMY, TATY I SIOSTRY.
bez żółtego sera, kukurydzy i jarmużu

Co mówi mama na temat sałatki i oleju? Wydaje mi się, że podobnie jak ja uważa iż zbyt bardzo czuć lniany posmak i może, że była sałatka przez to lekko mdła. No i jedynie kiełki jej nie pasowały i chyba też kukurydza.  Tata? Jak to tata - smakuje mu wszystko co bym nie zrobiła, a mama przez to jest czasami zazdrosna. Ale ja gotuje po swojemu i różne potrawy, których mama nie robi, więc może mu się wydawać dobre, ale tata to tata i tatą zostanie. :) Siostra? Dziś ją pytałam jeszcze raz jak jej smakowało. Stwierdziła, że dobre, a jak jej smakuje to musi być dobre. ;)
W prawdzie to nie są wiarygodni testerzy, ale jeśli im smakowało to bardzo się cieszę. W końcu miałam im pokazać, że można jeść smacznie i zdrowo.





"Olej z rzepaku i lnu (24%) o klasycznym smaku, tłoczony na zimno

- pozbawiony dodatku aromatu

- wyłącznie do stosowania na zimno,

- tłoczony mechanicznie pod ciśnieniem, bez dodatkowego źródła ciepła,

- naturalne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witaminy E, która pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym,

- kwasy Omega 3 i Omega 6 - dostarczane w proporcji 1 : 1,

- zawiera kwasy Omega 9,

- zawiera kwas alfa-linolenowy (ALA), który pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi (korzystne działanie występuje w przypadku spożywania 2 g kwasu ALA dziennie),

- może stanowić element zrównoważonej i zbilansowanej diety,
























Opis produktu:

Olej Global Fit powstał z myślą o wspieraniu zrównoważonej i zbilansowanej diety oraz zdrowego stylu życia, które są podstawą prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wychodząc na przeciw potrzebie powrotu do prostych i tradycyjnych produktów, przygotowaliśmy dla Państwa olej o klasycznym smaku - pozbawiony jakichkolwiek dodatkowych aromatów. Specjalnie dobrane i jednocześnie proste składniki gwarantują wysoką jakość oraz stanowią cenne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych i witaminy E, która pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym. Olej z rzepaku i lnu o klasycznym smaku dostarcza kwasy Omega 3 i Omega 6 w optymalnym dla naszej szerokości geograficznej stosunku 1 : 1. Produkt zawiera także kwas alfa-linolenowy (ALA), który pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi. Jego korzystne działanie występuje już przy spożyciu 2 g dziennie. Olej Global Fit "Klasyczny Smak" stanowi idealny olej dla każdego kto ceni sobie naturalny, nieprzetworzony smak i aromat rzepaku i lnu. produkt nadaje się do sałatek, dipów, majonezów oraz wszelkich potraw podawanych na zimno."



Jak widać olej ten jest zdrowy i zawiera niezbędne nam chociażby kwasy OMEGA i nie tylko. Jest złociutki i gęsty.
A TUTAJ znajdziecie wiele ciekawostek, np. dlaczego kiedyś uważano olej rzepakowy za trujący. Ogólnie dział godny polecenia i przeczytania. :)




OPAKOWANIE:
Proste, ładne i schludne. Nic bym nie zmieniała. Wszelkie ważne informacje znajdziemy na opakowaniu. Butelka oczywiście szklana. Nic dodać, nic ująć. Podoba mi się jej prostota.
Koszt butelki takiego oleju? Niestety drogi - za 500ml zapłacimy ok 50zł (przynajmniej na Allegro).

PODSUMOWANIE:
Olej oczywiście zabiorę jak będę niedługo wracać do siebie by i mój luby mógł spróbować i ocenić - najeździł się po hotelach i restauracjach podczas delegacji, więc ma chłopak porównanie w smakach, a mi czasami ciężko go przez to czymś zaskoczyć, ale oczywiście się staram. :) Bo mama nie sądzę by sama z siebie po niego sięgała, ale może się miło zaskoczę - kto wie. ;)
Z pewnością tym razem dodam go do jednej z naszych ulubionych sałatek z majonezem. Przepis na nie na pewno znajdziecie na moim blogu TUTAJ i TUTAJ. :)

To oczywiście nie jedyny olej jaki nam proponuje Global Fit, są jeszcze inne warianty:
- Olej z rzepaku i lnu (15%) o aromacie masła
- Olej z rzepaku i lnu (24%) o naturalnym aromacie cytrynowym, tłoczony na zimno
- Olej z rzepaku i lnu 15% o klasycznym smaku, rafinowany
-
Olej z rzepaku i lnu (24%) o klasycznym smaku, tłoczony na zimno (ten który ja dostałam do testów).

To by było na tyle. Bardzo cieszę się, że miałam możliwość brania udziału w teście olei. Przy kolejnych zakupach zwrócę szczególną uwagę na te do smażenia.

SMACZNEGO! :)

Pozdrawiam,
Janettt


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro już tu jesteś mam nadzieję zostawisz jakiś ślad. :)

Copyright © 2014 Świat obiektywem Janettt , Blogger