Sałatka z brokułem i sosem czosnkowym wlasnej roboty. :)

Cześć! 

Dziś będzie trochę kulinarnie. ;) Przedstawię Wam moją i Adama ulubioną sałatkę, którą Adam bardziej ubóstwia niż ja. :) Zaczęła się z nią przygoda jakoś na początku znajomości z Adamem. Później zaczęliśmy ją robić i modyfikować na święta, a aktualnie robimy ją nawet czasem poza świątecznymi okazjami. ;) Pierwotna wersja była z kukurydzą i czymś chyba jeszcze, ale mój nie ślubny nie lubi więc zrobiliśmy ją po swojemu. Niżej podam Wam przepis. :) A teraz jeszcze historia sosu czosnkowego. Kiedyś jego przyrządzanie należało do mnie - aktualnie Adam nie wyobraża sobie, że ten sos mógłby robić ktoś inny niż on sam. :D Ja jedynie mogę posmakować u co najwyżej obrać czosnek i pokroić. On musi wszystko zblendować, bo inaczej marudzi jak dziecko. :D  


Teraz przejdźmy do przepisu po naszemu. ;)

 Składniki:
 brokuł
papryka czerwona, żółta lub zielona (choć ostatnio zrobiliśmy bez papryki)
pomidorki koktajlowe
ser żółty 
ser feta
szynka w kawałku 
czerwona cebula (lub/i por)
pieprz czarny mielony 
pieprz ziołowy 
sól

Składniki do sosu:
czosnek (wg uznania - my zużywamy ok 3/4 główki)
jogurt naturalny (najlepiej grecki)
majonez 
sól
pieprz czarny 
pieprz ziołowy

Przygotowanie sosu:
Czosnek obieramy, jogurt i majonez w proporcji 2/3 jogurtu i 1/3 majonezu dodajemy do pojemnika od blendera, w którym będziemy "ucierać" sos w proporcji. Dodajemy czosnek (najlepiej pokrojony na mniejsze kawałki i blendujemy, a następnie przyprawiamy do smaku i ponownie blendujemy. Gotowe z kubkiem od blendera wstawiamy do lodówki by się wszystko "przegryzło".

Przygotowanie całości:
Wstawiamy wodę, żeby ugotować brokuł, który przed włożeniem do wrzącej osolonej wody  dzielimy go na różyczki nie za duże i nie za małe. Wystarczy chwila gotowania - lepszy będzie chrupki niż rozpadający się (no chyba, że ktoś lubi papkę :P ).  Paprykę kroimy w małe paseczki, ser żółty, szynkę i fetę w kostkę lub pokruszyć na sałatkę *(początkowo były jeszcze jajka na twardo oraz kukurydza z puszki, ale zrezygnowałam z tego i może nawet dobrze). Pomidorki i cebulę kroimy na ćwiartki (pora w talarki) - cieniutko cebulę i pora. :)  Całość mieszamy razem w misce (najlepiej metalowej). Przyprawiamy. Na koniec (przed podaniem) zalewamy sosem.
Gotowe!

Smacznego! :D


Mam nadzieję przepis i Wam przypadnie do gustu, a może byście inaczej urozmaicili przepis. Nie bójcie się, czekam na Wasze propozycje w komentarzach. :)

Pozdrawiam,
Janettt

7 komentarzy:

  1. Super,mój męźczyzna uwielbia brokuły. Będę musiała zrobić :)
    zapraszam do mnie: http://zuzienkaimamak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, muszę wypróbować ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nienawidzę brokułów, ale o dziwo w sałatce zjem. moja ciocia kiedys robila przepyszną sałatkę brokułową, świetnie pasowała do grilla, ale niestety nie pamietam co tam bylo :( . na pewno wiem,ze brokuł i jajka !! i to bylo polane sosem czosnkowym, ale bylo przepyszne i się zajadałam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta w pierwowzorze też była z jajkiem na twardo. ;)
      No i mój facet też nie lubil ani brokulow ani kalafiora, a teraz sam mnie pyta kiedy zrobimy coś z tego zielonego/bialego. ;)

      Usuń

Skoro już tu jesteś mam nadzieję zostawisz jakiś ślad. :)

Copyright © 2014 Świat obiektywem Janettt , Blogger