Gąbka Konjac w kształcie serca - Aliexpress


Zanim zaczęłam pisać ten wpis, obejrzałam sobie filmik na temat oryginalnych gąbeczek Konjac. Czy naprawdę te tanie gąbeczki z Ali są takie złe jak kiedyś ktoś napisał w komentarzach na Instagramie? Przekonajmy się. Z pewnością znajdzie się wiele osób, które się ze mną nie zgodzą bądź zgodzą, ale to jedynie moje zdanie i na moim przykładzie sprawdzone. Co prawda z oryginałem nie miałam do czynienia - raz zamówiłam w internetowym sklepie Kontigo gąbeczkę, ale nie uważam by była oryginalna. 

Z tego co się dowiedziałam oryginalne gąbeczki nie kruszą się po pewnym czasie, twardnieją na kamień i mają jakby żelową/gładką "konstrukcję" po namoczeniu wodą. Jeżeli chodzi o tą z Kontigo to zaczęła się kruszyć i zrobiła się w niej dziura, więc wg informacji, które mam na pewno nie jest to oryginał, choć jej powierzchnia była gładka, ale też nie twardniała jakoś szczególnie mocno. 


A jak jest z serduszkiem Fulljijon Konjac z Aliexpress? Jak dla mnie jest w porządku i bliżej mu do oryginału. :) Dlaczego? Jak wyschnie robi się twarda jak mały kamień! Sporo rośnie po namoczeniu w wodzie. Jej powierzchnia po namoczeniu może nie jest tak idealnie gładka, ale nie podrażnia, nie robi krzywdy! Mi się przynajmniej nigdy nie zdarzyło! Po użyciu tej gąbeczki mam gładszą i delikatniejszą skórę, więc gąbeczka się sprawdza do mycia twarzy. Zastanawiam się teraz też nad zakupem jakiejś do reszty ciała. Moim zdaniem można zainwestować. :) Nadaje się zarówno do demakijażu jak i do mycia twarzy tylko trzeba to dobrze zrobić, a szczególnie dokładnie wypłukać gąbkę!

Gąbeczka po 2 miesiącach, nienamoczona. 


Z YT też dowiedziałam się że różne kolory Konjac odpowiadają różnym dodatkom, typu węgiel aktywny, glinka czerwona czy rumianek. Pewnie w tych z Ali jest tylko barwnik, ale jeśli ktoś nie zważa na takie rzeczy jak ja i barwniki mu nie przeszkadzają i inne rzeczy to spokojnie tą gąbeczkę można kupować, zwłaszcza, że nie jest droga! Ja za swoją dałam 0,67 $, czyli ok 2,50 zł.  
Ma swój mały minus - bardzo długo nasiąka wodą, a to jest niezbędne do tego by przypadkiem nie podrażnić sobie skóry! Muszę też wypróbować opcję z dezynfekcją i wrzucić ją do gorącej wody - do tej pory bałam się to zrobić, bo myślałam iż zniszczeje...



Jeśli chodzi o kształt, jest wygodny, dobrze się gąbeczkę trzyma w ręku, a sznureczek nie tylko służy do zawieszenia Konjaca, ale i przydaje się podczas mycia. :) Ja sobie zakręcam na ręku, bo ze mnie straszna niezdara i wszystko mi leci z rąk, więc gąbka ma zabezpieczenie i ani razu nie wypadła mi z rąk. :) Gąbeczki Konjac powinno się ponoć suszyć nad grzejnikiem lub w przewiewnym miejscu - przyznam, że nie dostosowałam się do tego i wieszam moją gąbusię w łazience na haczyku (również z Ali), co prawda czasem nie zdąży wyschnąć czasami, ale jak na razie nic się z nią nie dzieje. Ponoć zdarzają się przypadki, że pleśnieją w środku trzymane pod prysznicem, ale nie wiem jaka marka. Ta na szczęście jest ok, a używam ją już ponad 2 miesiące. 

Na koniec parę słów ogółem o gąbkach Konjac (jeśli chodzi o tą to nie mam pewności czy jest też z takiego źródła):
"Amorphophallus konjac to bylina pochodząca z Azji. Rośnie dziko w górach i jest rośliną posiadająca odczyn zasadowy. Zawiera wiele naturalnych składników odżywczych, witamin i minerałów, takich jak np. białko, węglowodany, żelazo, fosfor, miedź, cynk, witaminy: A, E, D, B1, B6, B12, witamina C i kwas foliowy. Konjac to w 97% woda i 3% błonnik roślinny.
W Japonii konjac jest znany od ponad 1500 lat. Pierwotnie był stosowany jako lek ponieważ odkryto jego właściwości zdrowotne. Następnie doceniono jego wyjątkowe właściwości w pielęgnacji delikatnej skóry.
Gąbki Konjac są najbardziej delikatnym i skutecznym produktem do oczyszczania skóry. Przeprowadzane badania w Japonii wykazały iż Gąbki Konjac oczyszczają skórę głęboko bez uszkodzenia skóry i czynią to bardziej efektywnie niż normalne myjki a nawet gąbki morskie."
A poniżej gąbka Konjac Ecotools z Kontigo:

No i to chyba wszystko. ;) A Wy korzystaliście z gąbek Konjac? Jeśli tak to mieliście styczność z oryginałem czy raczej nie koniecznie? Jak się sprawdziły? Koniecznie dajcie znać w komentarzach. :) Jeśli chcecie podam link z którego kupowałam, wystarczy do mnie napisać. :)

Ocena: Pozytywna
Cena: od ok 0,60 $ (czyli 2,50 zł)
 i więcej w zależności od aukcji

Pozdrawiam,
Janettt 

2 komentarze:

  1. Też bym spróbowała, zwłaszcza w takiej cenie. No i kształt fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie chyba najbardziej właśnie kształt zadecydował o kupnie, bo miałam nie brać, ale zdecydowałam się zaryzykować i nie żałuję :)

      Usuń

Skoro już tu jesteś mam nadzieję zostawisz jakiś ślad. :)

Copyright © 2014 Świat obiektywem Janettt , Blogger