Smak dzieciństwa - kompot z rabarbaru

Hej!
Dziś będzie zupełnie o czym innym. Kto nie pamięta smaku rabarbaru? Pewnie pamięta każdy. :) Ja pamiętam. U nas rósł w ogródku. Rzadko mama robiła coś z niego, ale przeważnie był to kompot nic innego w sumie nie pamiętam by robiła. :D
Oczywiście Adam kupił sobie by zjeść surowy, ale ten kupny nie był taki dobry jak niegdyś i zostały dwie potężne łodygi i leżały dwa dni. Kompotowi był przeciwny, ale nie byłabym sobą gdybym nie postawiła na swoim,  szkoda było by się zmarnował. Trochę w środku się osuszył, ale nie stworzyło to przeszkody by wyszedł pyszny. :)
Skorzystałam z przepisu z internetu bo jestem taka że lubię robić coś z przepisem.  Mama zazwyczaj (chyba) robiła wszystko razem ale postanowiłam zrobić "po swojemu". 

A oto przepis dla tych którzy chcieli by zrobić po mojemu:


Składniki:
¤ Rabarbar (2 łodygi)
¤ cukier (ok. pół szklanki)
¤ woda (ok. 2l)


Przygotowanie:
Wodę gotujemy z cukrem, a w międzyczasie myjemy, obieramy, kroimy rabarbar na mniej więcej 4cm kawałki i przelewamy go wrzątkiem. Gdy syrop (woda z cukrem) się lekko zaczyna gotować wrzucamy rabarbar i gotujemy. Ja gotowałam do rozgotowania. Później jeżeli ktoś nie lubi pływających włókien odcedzamy lub gotujemy tak by nam się rabarbar nie rozgotował.

*Z rozgotowanego rabarbaru można zrobić jakieś ciasto, a że ja nie mam piekarnika to zjadłam. :)

I tak przywołałam i sobie i Adamowi smak z dzieciństwa. :) Kompot był pyszny. Robiłam go pierwszy raz. A zazwyczaj to co sobie pierwszy raz jest smaczne. ;)
To dziś na tyle. :) Może zrobię też post o mojej dzisiejszej przepysznej grochówce. Każdy przepis robię po swojemu nawet jak miałby być to przepis samego Amaro, tak już mam. :)

Pozdrawiam, 
Janettt. :)

5 komentarzy:

  1. Chętnie bym się takiego soku napiła, musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie przepadam za kompotami.
    a bardzo lubie ciasto z rabarbarem :D

    http://pa2ul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś muszę zrobić właśnie ciasto z rabarbarem. No ale nie wiem kiedy to nastąpi bo bez piekarnika to nie wykonalne. :(

      Usuń

Skoro już tu jesteś mam nadzieję zostawisz jakiś ślad. :)

Copyright © 2014 Świat obiektywem Janettt , Blogger